Blog
Co z oczu to z serca…
A jak jest naprawdę z naszymi oczami? Czy poświęcamy im wystarczającą uwagę? Jak o nie dbamy? Co joga może wnieść nowego, cennego dla naszych oczu? Może to banalne pytania dla niektórych, a jednak ważne, jeśli zastanowimy się nad kondycją naszych oczu choć chwilę zresztą sprawdźcie, poczytajcie sami, co mogą nam dać regularne ćwiczenia naszych oczu. Jak dobrze widzieć lepiej i widzieć poprawę, oczywiście nie zaniedbując leczenia konwencjonalnego. Oto kilka przykładów ćwiczeń oczu, które możecie wykonywać sami w domu, choć najlepiej na początku spróbować z trenerem, specjalizującym się w ćwiczeniach jogi oczu/twarzy. 1) Plaming Polega na zamknięciu i zakryciu oczu dłońmi tak, aby wykluczyć dostęp światła. Wyłączenie wrażeń wzrokowych powoduje rozluźnienia oczu i czasem wystarcza do wytworzenia stanu głębokiego relaksu. Dobrze jest zadbać też wtedy o usunięcie napięcia psychicznego. 2) Naświetlanie Odpowiednia dawka światła słonecznego jest potrzebna naszym oczom zarówno do uzyskania stanu rozluźnienia i relaksacji, ale również bakteriobójcze działanie kąpieli słonecznych działa leczniczo na różne stany zapalne oczu i powiek. Ponadto oczy przyzwyczajają się do jaskrawego światła, co likwiduje lęk przed nim i konieczność mrużenia powiek. Może warto czasem zpomnieć o okularach przeciwsłonecznych? 3) Energetyzacja Oczy potrzebują energii, aby sprawnie działać i abyśmy dobrze widzieli. Dlatego ważne jest, aby jej dostarczać. Ćwiczenie poolega na przeniesieniu wyobrażonej energii z rąk na oczy (więcej tu: www.jogaoczu.pl). 4) Mruganie Powinniśmy ruszać oczami, mrugać, bo to najlepszy sposób na chwilowe rozluźnienie oczu. Częste i swobodne mruganie jest niezbędne do oczyszczania i nawilżania powierzchni oczu, na których powierzchni ciągle osadza się kurz. 5) Chińska akupresura oczu Dobrze jest masować gałki i okolice wokół oczu opuszkami palców, lekko naciskając w odpowiednich miejscach. Otwiera to kanały energetyczne i pobudza przepływ energii w głowie i oczach. 6) Ruchy naprzemienne oczu To jedno z podstawowych i najprostszych ćwiczeń rozciągających mięśnie oczu, taka mini-rozgrzewka przed innymi ćwiczeniami. Wykonujemy naprzemiennie: góra-dół, prawo-lewo, na skosy ruchy gałkami ocznymi. A na koniec krążenie gałkami. Możecie spróbować zacząć ćwiczyć już dziś, ale jeśli chcielibyście dowiedzieć się więcej o jodze oczu, zapraszamy na warsztaty do nas! Do miłego zobaczenia już w najbliższy weekend! Na podstawie artykułu: www.jogaoczu.pl.