Blog
Joga dla Panów pragnących praktykować w męskim gronie
.
Jeśli myślisz, że joga nie jest dla mężczyzn, to się mylisz. Choć aktywność ta została zdominowana przez panie, które stanowią ponad 90% ćwiczących, to przecież jeszcze kilkadziesiąt lat temu była domeną mężczyzn. Historia jogi sięga 5000 tysięcy lat wstecz. System jogi klasycznej został opisany w III w. p.n.e. w Jogasutrach. A dzieło to przypisuje się właśnie mężczyźnie – Patańdżalemu.

Joga to praktyka, w której jesteś traktowany jako integralna całość na poziomie ciała, umysłu i ducha. Praktykowane ćwiczenia mają na celu prowadzić do stworzenia harmonii w funkcjonowaniu na wszystkich tych poziomach.

Joga dla ciała – sprawność fizyczna.
Dzięki praktyce wzmacniasz ciało, uelastyczniasz je i zyskujesz poczucie równowagi. W połączeniu z uprawianiem innych sportów daje to dużo lepsze i szybsze efekty.
Regularne praktykowanie asan – pozycji jogi:
- pomaga w rekonwalescencji i regeneracji pourazowej,
- jest świetną profilaktyką, gdyż zapobiega powstawaniu kontuzji,
- likwiduje sztywność, napięcie i bóle mięśni, ścięgien oraz stawów,
- regeneruje kręgosłup
– redukuje bóle w okolicy lędźwiowej i krzyżowej, na które tak powszechnie się skarżymy w ostatnim czasie.

Joga dla umysłu – zastrzyk energii
W praktyce jogi ćwiczy się również odpowiedni oddech. Dzięki temu zwiększa się wydolność płuc, oddech jest spokojniejszy i dłuższy. Głębszy oddech to większe dotlenienie organizmu i korzyść w postaci obniżenia ciśnienia krwi i cholesterolu. A to wzmacnia serce, szybciej usuwają się toksyny z organizmu i mamy więcej energii. Dodatkowo przyspiesza się przemiana materii i zrzucamy zbędne kilogramy.

Joga dla ducha – równowaga i spokój
Dzięki praktyce jogi zyskasz przede wszystkim większą świadomość swojego ciała, kontroli oddechu. To pozwala zapanować w stresujących sytuacjach nad emocjami. Czujesz się bardziej zrelaksowany, odczuwasz większy spokój, poprawia się Twój nastrój, a dzięki temu lepiej śpisz i lepiej się regenerujesz.

Ekstra korzyść z jogi dla mężczyzny
Praktyka odpowiednich asan pozwala uelastycznić i wzmocnić mięśnie krocza oraz dna miednicy. Poprawia się przepływ krwi i zmniejsza się napięcie w mięśniach krocza, a to przekłada się na lepsze zdolności seksualne i zapobiega chorobom prostaty.