Blog
Joga w ciąży – joga dla Pań po 14 tygodniu ciąży
Jeśli Twoja ciąża przebiega prawidłowo, a lekarz prowadzący wyraził zgodę, abyś mogła podjąć aktywność fizyczną, to zalecamy podjęcie praktyki jogi po 14 tygodniu ciąży, czyli po I trymestrze. Już wiesz, że ciąża wiąże się z rewolucyjnymi zmianami zachodzącymi w Twoim ciele: burza hormonów, zmienne nastroje, przybieranie wagi, bóle kręgosłupa, stawów oraz inne niedogodności.

Badania pokazują, że joga bardzo dobrze przygotowuje do porodu, przeciwdziała powikłaniom i pozytywnie wpływa na przyszłe mamy.

Potrzebujesz spokoju
Joga uczy relaksacji. Właściwie dobrane ćwiczenia pozwalają kontrolować oddech oraz rozluźniają pewne partie mięśni. Dzięki temu zdobywasz umiejętność opanowania dużego stresu i bólu podczas porodu.

Potrzebujesz siły
Dzięki odpowiednio dobranym asanom – pozycjom jogi – wzmacniasz mięśnie, uelastyczniasz kręgosłup, rozluźniasz jamę brzucha, przestrzeń dla ruchów dziecka. Wzmacniasz też układ rozrodczy oraz obszar miednicy. Zapewniasz sobie i dziecku lepsze krążenie krwi oraz dotlenienie.

Potrzebujesz odwagi
Oprócz korzyści dla swojego ciała zyskujesz również w sferze psychiki. Joga pomoże Ci uspokoić nerwy i emocje, opanować zmęczenie, stres i ból. Poznasz reakcje swojego ciała na zmiany, a wykonywane ćwiczenia dadzą Ci poczucie satysfakcji i pewności siebie.