Nauczyciele

Justyna Borkowska

Jogą zainteresowałam się w 2001 roku, będąc w ciąży z moim pierwszym synem. Początki to głównie książki i ćwiczenia w domu. Zafascynowana postanowiłam regularnie chodzić na zajęcia. Zmęczenie codziennymi obowiązkami młodej matki, ból kręgosłupa i inne kontuzje pociążowe ustąpiły już po paru zajęciach – poczułam wyraźną poprawę samopoczucia! Tak zaczęła się moja przygoda z jogą. W 2006 roku urodziłam drugiego syna, a w 2010 roku córkę Klarę. Dzięki praktyce jogi w ciąży, okres ten przeżyłam pełniej, bardziej świadomie, z większym zrozumieniem siebie i swojego dziecka. To bezcenne doświadczenie wykorzystuję prowadząc grupy dedykowane paniom w ciąży.

W 2007 roku ukończyłam 3-letni kurs nauczycielski, organizowany przez Polskie Stowarzyszenie Jogi Iyengara, prowadzony przez Jurka Jaguckiego, uzyskując certyfikat. Wiele lat wspólprowadziłam szkołę Joga Trójmiasto. W 2015 roku powołałam do życia szkołę Zatoka Jogi.

Regularnie uczestniczę w warsztatach doszkalających dla nauczycieli i od 6 lat pogłębiam wiedzę i doświadczenie w zakresie jogi twarzy. Organizuję szkolenia. Prowadzę autorskie zajęcia dla ciężarnych i rodziców z dziećmi. Współtworzę sopocką szkołę rodzenia “Dobrze przygotowani”. Jestem entuzjastką pracy z ciałem wg metody Feldenkraisa.


Małgorzata Słabysz

Jogę praktykuje od 18 lat. Uczestniczyła w kursie nauczycielskim pod okiem Katarzyny Pilorz. Bierze udział w wielu warsztatach prowadzonych przez nauczycieli z kraju i z zagranicy. "Od wielu lat joga jest ze mną. Dzięki niej żyję zdrowiej i bardziej świadomie. Nauczyła mnie uważności i tolerancji wobec swoich słabości.Joga pomaga mi uspokoić umysł, odnaleźć równowagę oraz wewnętrzną harmonię."



Emilia Pliś

Pierwsze kroki na macie to było zmaganie się ze sztywnością i ograniczeniami ciała. Nie od razu, ale krok po kroku, dzięki systematycznej praktyce, to co niemożliwe stawało się wykonalne, a wytrwałość, której uczyłam się na macie pomagała mi radzić sobie z trudnościami w życiu. Odtąd joga pozwala mi docierać do własnych granic i przesuwać je coraz dalej. Dzięki niej codziennie odkrywam radość i motywację do działania.

Jestem absolwentką kursu nauczycielskiego prowadzonego Przez Konrada Kocota, a organizowanego przez Stowarzyszenie Jogi Iyengara w Polsce. Posiadam stopień Introductory 2. Poza jogą zajmuję się masażem klasycznym oraz hawajskim Lomi Lomi Nui.

Joga  według metody Iyengara




Joga wg metody Iyengara to praca z pozycjami ciała, gdzie w sposób bardzo szczegółowy, korzystając z takich pomocy jak klocki, paski, wałki, ustawia się ciało w pozycji (asanie). Iyengar kładł nacisk na zdecydowaną pracę nad dwoma stopniami jogi - nad asaną i pranajamą.

Mówił, że dla współczesnego człowieka jest to doskonała droga do osiągnięcia spokoju umysłu. W swojej wieloletniej praktyce odkrył, że wyrównywanie symetrii w ciele jest rzeczą podstawową i najważniejszą. Dlatego w nauczaniu kładzie główny nacisk na precyzję wykonywanych asan i technik oddechowych. Precyzja przyspiesza postęp w przepracowywaniu blokad mięśni i stawów. Prawidłowo wykonywane asany dają stabilność, zdrowie i lekkość. Harmonizują całe ciało, przynoszą psychiczną równowagę i przeciwdziałają chwiejności umysłu.

Dlatego też metoda ta jest znana przede wszystkim ze względu na swoje zastosowanie terapeutyczne. Z całego świata ludzie przyjeżdżają do Puny w Indiach, gdzie mogą pracować ze swoimi problemami zdrowotnymi u rodziny Iyengarów.