Nauczyciele

Justyna Borkowska

Jogą zainteresowałam się w 2001 roku, będąc w ciąży z moim pierwszym synem. Początki to głównie książki i ćwiczenia w domu. Zafascynowana postanowiłam regularnie chodzić na zajęcia. Zmęczenie codziennymi obowiązkami młodej matki, ból kręgosłupa i inne kontuzje pociążowe ustąpiły już po paru zajęciach – poczułam wyraźną poprawę samopoczucia! Tak zaczęła się moja przygoda z jogą. W 2006 roku urodziłam drugiego syna, a w 2010 roku córkę Klarę. Dzięki praktyce jogi w ciąży, okres ten przeżyłam pełniej, bardziej świadomie, z większym zrozumieniem siebie i swojego dziecka. To bezcenne doświadczenie wykorzystuję prowadząc grupy dedykowane paniom w ciąży.

W 2007 roku ukończyłam 3-letni kurs nauczycielski, organizowany przez Polskie Stowarzyszenie Jogi Iyengara, prowadzony przez Jurka Jaguckiego, uzyskując certyfikat. Wiele lat wspólprowadziłam szkołę Joga Trójmiasto. W 2015 roku powołałam do życia szkołę Zatoka Jogi.

Regularnie uczestniczę w warsztatach doszkalających dla nauczycieli i od 6 lat pogłębiam wiedzę i doświadczenie w zakresie jogi twarzy. Organizuję szkolenia. Prowadzę autorskie zajęcia dla ciężarnych i rodziców z dziećmi. Współtworzę sopocką szkołę rodzenia “Dobrze przygotowani”. Jestem entuzjastką pracy z ciałem wg metody Feldenkraisa.


Małgorzata Słabysz

Jogę praktykuje od 18 lat. Uczestniczyła w kursie nauczycielskim pod okiem Katarzyny Pilorz. Bierze udział w wielu warsztatach prowadzonych przez nauczycieli z kraju i z zagranicy. "Od wielu lat joga jest ze mną. Dzięki niej żyję zdrowiej i bardziej świadomie. Nauczyła mnie uważności i tolerancji wobec swoich słabości.Joga pomaga mi uspokoić umysł, odnaleźć równowagę oraz wewnętrzną harmonię."

Małgosia Skowronek

Małgosia Skowronek

Moja historia z jogą, zaczęła się na krótko w 2006 roku jednak dopiero w 2010 trafiłam na zajęcia do Justyny Borkowskiej, dzięki której zyskałam niezbędną inspirację do regularnej praktyki i wiele więcej.
Zaczynałam typowo czyli joga była dla mnie sposobem na utrzymanie ciała we względnie dobrym stanie, które bywa też źródłem bólu. Mogę potwierdzić, że joga stała się dla mnie remedium na wiele dolegliwości związanych z fizycznym aspektem ciała, ale też niejednokrotnie nadawała kierunki życiowych ścieżek. Pozbywanie się kolejnych blokad z ciała pozwala pozbyć się ich również z głowy i umysłu. Dzięki niej uczę się stale jak rozluźniać mięśnie, świadomie rozluźniać napięte miejsca, bardziej swobodnie się poruszać czy poddawać się prawom grawitacji.Oddychanie, zwiększenie koncentracji, ale też pokora wobec własnych ograniczeń i ich akceptacja. Nie sposób wymienić wszystkich zalet jednak by się przekonać trzeba jej doświadczać.
Kolejnym fantastycznym odkryciem dla mnie okazało się prowadzenie zajęć i możliwość dzielenia się tym wszystkim z innymi, a to dzięki temu, że od 2017 roku uczestniczę w trzyletnim treningu nauczycielskim według metody B.K.S Iyengara, stopień Introductory II, prowadzonego przez Katarzynę Pilorz- nauczycielkę w stopniu Senior Intermediate II.
Dziękuję za możliwość wspólnego praktykowania wszystkim nauczycielom, których spotkałam.
Dziękuję każdemu kogo spotkałam na macie

Emilia Pliś

Pierwsze kroki na macie to było zmaganie się ze sztywnością i ograniczeniami ciała. Nie od razu, ale krok po kroku, dzięki systematycznej praktyce, to co niemożliwe stawało się wykonalne, a wytrwałość, której uczyłam się na macie pomagała mi radzić sobie z trudnościami w życiu. Odtąd joga pozwala mi docierać do własnych granic i przesuwać je coraz dalej. Dzięki niej codziennie odkrywam radość i motywację do działania.

Jestem absolwentką kursu nauczycielskiego prowadzonego Przez Konrada Kocota, a organizowanego przez Stowarzyszenie Jogi Iyengara w Polsce. Posiadam stopień Introductory 2. Poza jogą zajmuję się masażem klasycznym oraz hawajskim Lomi Lomi Nui.

Joga  według metody Iyengara




Joga wg metody Iyengara to praca z pozycjami ciała, gdzie w sposób bardzo szczegółowy, korzystając z takich pomocy jak klocki, paski, wałki, ustawia się ciało w pozycji (asanie). Iyengar kładł nacisk na zdecydowaną pracę nad dwoma stopniami jogi - nad asaną i pranajamą.

Mówił, że dla współczesnego człowieka jest to doskonała droga do osiągnięcia spokoju umysłu. W swojej wieloletniej praktyce odkrył, że wyrównywanie symetrii w ciele jest rzeczą podstawową i najważniejszą. Dlatego w nauczaniu kładzie główny nacisk na precyzję wykonywanych asan i technik oddechowych. Precyzja przyspiesza postęp w przepracowywaniu blokad mięśni i stawów. Prawidłowo wykonywane asany dają stabilność, zdrowie i lekkość. Harmonizują całe ciało, przynoszą psychiczną równowagę i przeciwdziałają chwiejności umysłu.

Dlatego też metoda ta jest znana przede wszystkim ze względu na swoje zastosowanie terapeutyczne. Z całego świata ludzie przyjeżdżają do Puny w Indiach, gdzie mogą pracować ze swoimi problemami zdrowotnymi u rodziny Iyengarów.